Dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks, gelirlerinde yaşanan düşüşe karşılık bu yıl ikinci kez ürünlerine zam yaptı.
Yeni fiyatlarla birlikte küçük boy (Tall) sade filtre kahvenin fiyatı 60 liradan 70 liraya yükseldi. İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına karşı protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan şirketin geliri, ocak-mart döneminde yüzde 2 azalarak yaklaşık 8,6 milyar dolara geriledi. Piyasa beklentileri ise şirketin bu dönemde 9,1 milyar dolar gelir sağlaması yönündeydi.
Türkiye'de de fiyat artışına giden Starbucks, küçük boy (Tall) filtre kahve fiyatını bu yıl ikinci kez artırarak 70 liraya çıkardı. Bu ürünün internet üzerinden sipariş edilen platformlardaki fiyatı ise 85 liraya yükseldi. Bu zam, şirketin Türkiye'deki müşterileri arasında tartışmalara neden oldu.