Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası (AHK) Türkiye Başkanı Pınar Ersoy, "Alman şirketlerinin 2002 yılından bu yana Türkiye'ye yatırımı yaklaşık 11,5 milyar dolar." dedi.

Turizm alanında da Almanya ile Türkiye arasındaki iş birliğine değinen Ersoy, pandemi nedeniyle sektörde yaşanan zorluklara rağmen Alman turistlerin Türkiye'yi tercih ettiğini belirtti. Ersoy, "Alman turistlerin sayısı 2019 yılına kıyasla yüzde 27 artarak 2021 yılında 4 milyon 241 bin kişiye ulaştı. Bu da turizm sektörümüz için son derece önemli bir katkı sağladı." dedi. Ersoy ayrıca, Türkiye ve Almanya arasındaki iş birliğinin daha da geliştirilmesi ve artırılması gerektiğini vurguladı.

İkili dış ticaret hacminin 2021 yılında 41 milyar dolar ile rekor bir düzeye ulaştığını ve 2022 yılında yeni bir rekor ile 45 milyar dolar seviyesini aştığını hatırlatan Ersoy, " Almanya, Türk ihracatçıları için en önemli ihracat pazarı olma özelliğini korumaya devam ediyor. Türkiye ve Almanya arasındaki dış ticaret açığı son 10 yılda 11 milyar dolar seviyelerinden 2,8 milyar dolara gerilemiş durumdadır. Yani ülkelerimiz arasındaki ticaret dengesi Türkiye lehine gelişme kaydetmektedir." dedi.

Pandeminin uluslararası ticareti etkilediğini hatırlatan Ersoy, bunun başlıca nedeninin artan navlun maliyetleri, uzayan teslimat süreleri ve tedarik zincirlerindeki aksaklıkları olduğunu belirtti.