Ordu-Giresun Havalimanı’nın 50 gün süreyle kapatılması, tartışmaların odağı olmaya devam ediyor.
Bu tartışmalara Karadeniz Teknik Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü’nden Prof. Dr. Osman Bektaş da dahil oldu ve havalimanının kapanma nedenine dair önemli açıklamalarda bulundu.
Bazı iddialar, havalimanının kapatılmasının Samsun ve Trabzon Havalimanlarına avantaj sağlamak amacıyla yapıldığını ve bu durumun vatandaşları mağdur ettiğini öne sürüyor. Ancak Prof. Dr. Bektaş, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirterek, kapatılmanın asıl nedeninin teknik zorluklar ve güvenlik kaygıları olduğunu açıkladı.
Çökme Problemleri ve Can Güvenliği
Prof. Dr. Bektaş, Ordu-Giresun Havalimanı’nın kapanmasının ana sebebinin uçuş ve yolcu güvenliği olduğunu vurguladı. Havalimanının 2015 yılında Türkiye ve Avrupa’da deniz üzerine inşa edilen ilk havalimanı olduğunu hatırlatan Bektaş, zemininde ciddi çökme problemleri yaşandığını belirtti. Bu çökme sorunlarının havalimanının kapatılmasına neden olduğunu ifade eden Bektaş, “Ordu-Giresun Havalimanı’nın 50 gün süreyle kapatılmasının tek sebebi uçuş ve can güvenliğidir” dedi.
Benzer Sorunlar Diğer Havalimanlarında da Görülüyor
Bektaş, havalimanındaki sorunların sadece Ordu-Giresun’a özgü olmadığını, Trabzon Havalimanı’nda da benzer teknik problemlerin yaşandığını belirtti. Uçuş iptallerinin sadece bu havalimanında değil, diğer havalimanlarında da olabileceğini ifade eden Bektaş, teknik problemlerin detaylı bir şekilde incelenmesi gerektiğini söyledi.
Prof. Dr. Bektaş’ın açıklamaları, Ordu-Giresun Havalimanı’nın kapatılmasının ardındaki gerçek nedenleri ve bu tür teknik zorlukların havacılık sektöründeki yaygınlığını ortaya koyuyor. Kamuoyunu bilgilendiren bu açıklamalar, havalimanı kapatılmasının sadece operasyonel güvenlik nedenleriyle gerçekleştiğini ve teknik zorlukların ulusal havacılık alanında bir sorun olmadığını vurguluyor.