Son dönemde sosyal medya platformlarının da etkisiyle artan, bir anda popülarite olma durumu ve bunun neticesinde doğan hızlı tüketim alışkanlığı vatandaşları ne derece etkiliyor?
Ordulu vatandaşlar özellikle de gençler, bir ürünün popüler olmasının kendilerinde merak uyandırmadığını belirterek kendi tüketim alışkanlıklarının dışına çıkmamakta ısrarcı olduklarını ifade etti.
Son günlerin en sık konuşulan ürünü olan Dubai çikolatası örneği üzerinden yorumlarda bulunan vatandaşlar, kendilerini popüler akıma teslim etmediklerinin altını çizdi.
“Tarzım ile Düşüncem Aynı Değil…”
Giyim tarzı ile çevresinde önyargılar oluşabildiğini söyleyen Halil İbrahim Yılmaz, popüler kültüre merakının olmadığını şu sözlerle ifade etti; “Giyim tarzı olarak dışardan gördükleri zaman önyargı ile yaklaşabiliyorlar ama tam tersine toplumda bir anda popülarite kazanmış şeyler hiçbir zaman ilgimi çekmedi. Dubai çikolatası örneği gibi, çok bahsediliyor ama tadını hiç merak etmedim.”
“Soğuma Nedenim Bile Olabilir!”
Sırf popüler olduğu için bile kullanmama gereksinimi duyabildiğini söyleyen bir başka vatandaş Tamer Soycan ise, “Herkesin aldığı, kullandığı, bir anda meşhur olan ürünler pek fazla ilgimi çekmiyor.” Açıklamasında bulunarak; “Bu ürünler bence çoğu zaman gereksiz oluyor, çok abartılacak bir öneme sahip olmuyor. Hatta şöyle söyleyebilirim, insanlar bu kadar bahsettiği için bile soğuyabiliyorum. Kendi ilgimi çeken, sıradan ya da gösterişli şeyler fark etmeksiniz daha çok ilgimi çekiyor” dedi.
“Popüler Olması Beni Cezbetmiyor”
Çevresinde popüler kültürü yakından takip edebilen insanların yer aldığını fakat kendisinin bu kültüre mesafeli olduğunu söyleyen Necati Aydın, “Bir şeyin popüler olması, ilgimi çekecek kriter değil benim için. Bazen çevre faktörleri nedeniyle deneyebiliyorum örneğin Dubai çikolatasını kardeşimin aracılığı ile denedim fakat şaşırtıcı bir lezzet dedirtmedi. Bir ürünün popüler olması ya da son model olması cezbedici bir etken değil benim için” açıklamalarında bulundu.