Taşınmaz ticareti yapılan iş yerlerinde aranacak niteliklere ilişkin düzenleme 2626 karar numarası ile resmi gazetede yayımlandı. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik kapsamında yapılan düzenleme ile emlak işletmeleri sıhhî müessese kapsamına alınmış oldu. Düzenlemeye göre emlak işletmeleri için ek şartlar getirildi.
Daha önce taşınmaz ticareti yönetmeliğinde yer alan ve emlak işletmeleri için aranan şartlarda düzenleme yapıldı. Düzenlemeye göre asgarî ortak şartların yanı sıra emlak işletmelerinin ikamet amacı ile kullanılmayan bağımsız bölüm niteliğine sahip olması ve işyerinde başka bir ticari faaliyette bulunulmaması gerekiyor. Faaliyet alanın en az yirmi metrekare olması ve bu büyüklüğün her bir tacir veya esnaf ve sanatkâr için beş metrekare artırılarak uygulanacak. İdari büro, kabul yeri ve fiziksel bir dosyalama varsa da arşiv bulunması da gerekli olacak.
3 Ay Süre Verildi, Yerinde Kontrol Edilecek
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilemeden önce emlak işletmeleri yetkili idareler tarafından yerinde kontrol edilecek. Faaliyet sınıfı için aranması gereken genel şartlar ile yukarda sayılan özel şartlar yerinde incelenecek. İstisna olarak 05 Haziran 2018 tarihi itibarıyla gelir ve kurumlar vergisi mükellefi olan ya da meslek odasına kayıtlı olarak taşınmaz ticaretiyle iştigal eden ruhsatlı veya ruhsatlandırılacak işletmeler, söz konusu tarihten sonra iş yeri adreslerini değiştirmedikleri sürece bu yönetmelik uyarında faaliyet konusuyla ilgili aranması gereken özel şartlardan muaf kabul edilecek. Devirlerde ise bu hüküm uygulanmayacak. Emlak işletmelerinin iş yerleri bu şartlara uygun hale getirmesi için ise 3 ay uyum sağlaması için de bir süre de tanınacak Ruhsatlar herkesin görebileceği şekilde de asılacak.
Sıra Taşınmaz Ticareti Yönetmeliğinde
Ruhsat düzenlemesi sonrasında sektör Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’te beklediği revizeler oldu. Yönetmeliğe ilişkin alınana görüş ve öneriler sonrasında bir revize bekliyoruz. Ruhsat düzenlemesi sonrasında da bu revize inşallah yakın zamanda çıkar. Yetki belgesi alma süresin 31 Ağustos 2020'ye kadar uzatılmıştı. Tekrar uzatılma yapılmasına gerek kalmadan sürecin hızlanmasını arzu ediyoruz.
Belgelendirme Faaliyetleri Tekrar Başladı
Kovid-19 Pandemisi nedeniyle 16 Mart 2020 tarihinden itibaren durdurulan sınav ve belgelendirme faaliyetleri de tekrar başlatıldı. Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından yetkilendirilerek yetki kapsamımızda 17UY0332-4 Emlak Danışmanı (Seviye 4) ve 17UY0333-5 Sorumlu Emlak Danışmanı (Seviye 5) ulusal yeterliliklerinde sınav ve belgelendirme faaliyetlerimize MYK tarafından alınan gerekli tedbirleri uygulayarak devam ediyoruz.