Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO'su Stephan Loerke, Türkiye'nin dünyanın en büyük 20 reklam pazarından biri olduğunu belirterek, son 20 yılda küresel reklam pazarının yıllık yaklaşık yüzde 5 büyüdüğünü söyledi. Loerke, en son tahminlerinin küresel reklam harcamalarının yüzde 4 ila 4,5 arasında büyüyeceği yönünde olduğunu ve bu rakamın son 10 yıllık küresel ortalamadan biraz daha düşük olduğunu ifade etti.
Küresel Pazarlama Konferansı, Dünya Reklamverenler Federasyonu ve Reklamverenler Derneği iş birliğiyle ikinci kez Türkiye'de düzenlendi. Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda 1.200'den fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen konferansta, WFA CEO'su Stephan Loerke, dünya genelinde ekonomik belirsizliklerin yaşandığı bir dönemde olduklarını ve bu belirsizliğin reklam sektörü projeksiyonlarını etkilediğini belirtti.
Yaşanan ekonomik belirsizlikler nedeniyle markaların zaman zaman yatırım yapmakta tereddüt ettiğine işaret eden Loerke, yıl sonuna doğru reklam harcamalarında bir hızlanma görüleceğini vurguladı.
Türkiye'nin reklamcılık alanında önemli bir pazar olduğunu ve şu anda dünyadaki ilk 20 reklam pazarı arasında yer aldığını belirten Loerke, "En son tahminimiz, reklam harcamalarının küresel olarak yüzde 4 ila 4,5 arasında bir büyüme göstereceği yönünde. Bu da son 10 yıldaki küresel ortalamanın biraz altında." dedi.