99 yıllık ömrüne çok şey sığdıran, eserleri, katkıları saymakla bitmeyen bu yiğit adama Allah rahmet eylesin. İnsanlığın saadeti için gerekli reçeteyi dünyanın en ünlü -eski- Ateist-Materyalist felsefecilerinden biri olan Roger Garaudy'den dinleyelim:
 "Tanrı Öldü" kitabının yazarını görüyorsunuz.
Seneler önce tutuklu bulunduğu sırada, kurşuna dizileceği esnada Cezayirli Müslüman askerin; “Bir Müslüman savaşçı için, silahsız birine ateş etmek haramdır” diyerek komutanın “Ateş!” emrine uymaması ateizmin en ateşli savunucusu Roger Garaudy’i (Roji Garodi) İslamiyetle ilgili araştırmaya sevk etti.     
 - 1952 yılında Sorbonne Üniversitesi'nden felsefe dalında, 1954 yılında SSCB Bilimler Akademisi'nde bilim dalında doktor unvanı elde eden R. Garaudy yaptığı inceleme ve karşılaştırmadan sonra 8 Nisan 1983 günü Libya’nın Bingazi Karyünes Üniversitesi'nin konferans salonunda İslamiyeti kabul ettiğini açıkladı.  
- Hıristiyan ve Komünist dünyada şok dalgaları yaratan bu haber, Batı'nın sanat, edebiyat ve siyaset çevrelerinde bomba gibi patladı. Dergilerde, gazetelerde, radyolarda ateizmin ana vatanı Fransa'da ateizme meydan okuyan Fransız filozofu ve İslam'ı tercih etmesi konuşuluyordu.  
- Materyalizmin, ateizmin en önde gelen simalarından olan Roger Garaudy dini ve felsefi ana metinleri orijinallerinden okuyabilecek kadar İngilizce, Almanca, Rusça ve Arapça bilmektedir, anadili ise Fransızcadır. Kendisi için şöyle denir: "Lenin'in bütün külliyatı yanıp yok olsa ezberden tekrar yazabilecek kadar materyalist felsefeye hakimdir."
- Roger Garaudy İslam dinini seçmekle şereflendiğini şu sözleriyle dünyaya ilan etti: "İslam, çağları arkasından sürükleyen bir dindir. Diğer dinler ise, çağların arkasında sürüklendi. Yani, İslam dışındaki bütün dinler zamana uyduruldu. Reforma tabi tutuldu. Mukaddes kitaplar zamana göre tahrif edildi, değiştirildi. Kur’an-ı kerim ise indirildiği günden beri her zamana hükmetti. O, zamanı değil, zaman onu izledi. Zaman yaşlandıkça o gençleşti. Bu, çağlar üstü bir olaydır. Bugüne kadar bunca savaşların bıraktığı korkunç, sosyal, siyasi ve ekonomik sarsıntılardan daha büyük bir olaydır. İslam materyalizme de pozitivistlerin görüşüne de ekzistansiyalistlere de hakimdir. Fakat bunlardan hiçbiri, İslam'a hakim değildir."
- Allah, küfrün merkezinde iman ışığını işte böyle parlatır, ölü bir topluma işte böyle hayat verir:  "Ölüden diriyi çıkarırsın, diriden de ölüyü çıkarırsın." (Al-i İmran, 27).