Yerel

Otizmli bireyler doğayla iç içe eğitim alarak gelişimlerine katkı sağlıyor

DÜZCE’DE OTİZMLİ BİREYLERİN DOĞAYLA İÇ İÇE EĞİTİM ALARAK GELİŞİMLERİNE KATKI SAĞLAMAYI AMAÇLAYAN SÜRDÜRÜLEBİLİR BAHÇE TEMELLİ TARIM VE DOĞA UYGULAMALARININ, OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN BİREYLER VE BİREYLERİN EBEVEYNLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ PROJESİ HAYATA GEÇTİ.

Abone Ol

DÜZCE(İHA) – Düzce’de otizmli bireylerin doğayla iç içe eğitim alarak gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir bahçe temelli tarım ve doğa uygulamalarının, otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve bireylerin ebeveynleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi projesi hayata geçti.

TÜBİTAK 4008 programı dahilinde Hacı Hidayet Türkseven Özel Eğitim Uygulama Okulu ev sahipliğinde, Düzce ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitelerinin yanı sıra İl Milli Eğitim ile Tarım ve Orman İl Müdürlüklerimizin katkılarıyla hazırlanan ‘Sürdürülebilir Bahçe Temelli Tarım ve Doğa Uygulamalarının, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Bireylerin Ebeveynleri Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi II’ projesi, otizmli bireylerin doğayla iç içe eğitim alarak gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamakta. Türkiye genelinde seçilen 68 projeden biri olan bu çalışma ile hem özel bireylerin hem de ailelerinin sosyal uyum ve bağımsız yaşam becerilerinin güçlendirilmesi hedefleniyor.

Vali Selçuk Aslan, projeye ev sahipliği yapan Hacı Hidayet Türkseven Özel Eğitim Uygulama Okulu’nu ziyaret ederek, özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalığın artırılmasının, onlara eğitim ve bağımsız yaşam desteği sunulmasının önemini vurguladı. Aslan, Düzce’de özel öğrencilerin eğitimi noktasında iyi örgütlenildiğini, konunun sıkı takibinin yapıldığını ve hiçbir özel öğrencinin eğitime erişim noktasında sıkıntı yaşamadığını belirterek, projenin Düzce’ye, öğrencilere ve eğitim camiasına hayırlı olmasını diledi.