Başarılı tiyatro ve televizyon oyuncusu Serkan Aydın ile özel bir röportaj gerçekleştirdik. Ordu doğumlu sanatçı, Arka Sokaklar dizisindeki rolü, sanat kariyeri ve Ordu’nun kültürel gelişimi hakkındaki görüşlerini paylaştı.

Sanata Adanmış Bir Kariyer

1973 yılında Ordu’da doğan Serkan Aydın, tiyatroya ilkokul yıllarında ilgi duymaya başladı. Ordu Büyükşehir Tiyatrosu’nda (O.B.B.Ş.T) pek çok önemli oyunda sahne aldı. İstanbul’a tiyatro eğitimi için gelen sanatçı, Devlet Üniversitesi, Pera Güzel Sanatlar (Tiyatro Pera) ve Yeti Tepe Oyuncuları Hadi Çaman’da eğitim aldı. Ulusal kanallarda oyunculuk, yönetmen yardımcılığı ve yönetmenlik yaptı.

"Arka Sokaklar’daki Rolümden Çekindim"

Serkan Aydın, Arka Sokaklar dizisinde oynadığı karakterin zorluklarından bahsederek, “Rolü kabul ederken tereddüt ettim. Avrupa’da benzer bir karakteri oynadıktan sonra saldırıya uğramıştım. Aynı şey tekrar olur mu diye düşündüm” dedi.

Sette aldığı tepkileri anlatan Aydın, “Sahnede kaldığın süre değil, sahne de ne yaptığındır aslolan. Oynadığım karakter çok konuşuldu, bana da hem olumlu hem de olumsuz tepkiler geldi. Çekimlerden sonra saçımı ve sakalımı hemen kestim çünkü tepki alacağımı biliyordum” ifadelerini kullandı.

"Sette Kelepçeli Kaldım!"

Dizideki çekimler sırasında unutulmaz bir an yaşadığını belirten Aydın, "Sette 'Narin’i sen öldürdün, bizden uzak dur' diye espriler yapılıyordu. En çok etkileyen sahne ise kelepçelenip dere yatağına getirildiğim sahneydi. O kelepçe bana gerçekten ağır geldi. Hatta çekim sırasında anahtarı bulamadıkları için bir süre kelepçeli kaldım” dedi.

"Ordu'nun Akreditasyonu Yüksek Bir Film Festivaline İhtiyacı Var"

Sanatçının en büyük hayallerinden biri, Ordu’da uluslararası düzeyde tanınan bir film festivalinin düzenlenmesi. “Ordu’nun turizm potansiyeli çok yüksek ancak yeterince tanıtılamıyor. Yerel festivallerin ötesine geçip dünyaya açılmalıyız” diyen Aydın, Ordu’nun kültürel anlamda daha fazla ön plana çıkması gerektiğini belirtti.

"Bizim Ülkemizde Canlının Değeri Yok!"

Sanat dünyasının gündemini değerlendiren Aydın, Türkiye’de sanatın yeterince desteklenmediğini ve değer görmediğini söyledi. “Biz neden yurtdışındaki festivallere kendi oyunlarımızı, kendi yazarlarımızın eserlerini değil de yabancı yazarların oyunlarını götürüyoruz? diye soran oyuncu, sanat alanında daha fazla yerli üretime yönelinmesi gerektiğini vurguladı.

Hülya Avşar ve Uğur Yücel’in son filminin gişede başarısız olmasına yönelik yapılan tartışmalara da değinen Serkan Aydın, “Bizim ülkemizde canlının bile değeri yok. Hülya Avşar ve Uğur Yücel’in filmi tutmamış, en büyük sorun bu mu?” dedi.

Sanatçılar İçin Güvence Şart!

Sanat sektöründe çalışanların sosyal güvencesizliğine de değinen Aydın, “Bu sektörde çalışanların sosyal güvencesi yok. Oğlum da oyuncu olmak istiyor ama ben istemiyorum. Çünkü bu meslekte geleceğe dair maddi güvence sağlamak çok zor” dedi.

Genç Oyunculara Tavsiye: "Her Rol İçin Sıfırdan Çalışmalısınız!"

Sektöre girecek gençlere önemli tavsiyelerde bulunan Serkan Aydın, “Çalışmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Her projeye sıfırdan, yeni baştan çalışıyorum. Bu sektöre gireceklerin de çalışması gerekiyor” dedi.

Oyunculuğun asla ezbere yapılmaması gerektiğini vurgulayan Aydın, “Her rol için yeni bir şey öğrenmeleri gerekiyor. ‘Ben bu role artık hazırım’ dememeleri lazım. Çünkü oyunculuk sürekli gelişen, her projede yeni bir bakış açısı gerektiren bir meslek” ifadelerini kullandı.

Sanata ve sektöre dair çarpıcı açıklamalarıyla dikkat çeken Serkan Aydın, hem kendi deneyimlerini hem de sanat dünyasının önemli sorunlarını bizlerle paylaştı.

 

Kaynak: Haber Merkezi