Ordu-Giresun Havalimanı’nın 16 Eylül’den itibaren 50 gün süreyle kapatılacağına dair açıklama, bölge halkı ve yetkililer arasında geniş yankı uyandırdı.
CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, bu karara sert bir şekilde karşı çıkarak, havalimanının kapatılmasının hem ekonomik hem de sosyal açıdan büyük bir mağduriyete yol açacağını belirtti. Gezmiş, Temmuz ayında havalimanında gerçekleşen yüksek yolcu ve uçak sefer sayılarıyla tüm zamanların rekorunun kırıldığına dikkat çekti ve kapatma kararının yeniden değerlendirilmesini talep etti.
Elvan Işık Gezmiş, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Ordu-Giresun Havalimanı, geçtiğimiz yıl Kasım ayında 12 gün süreyle kapatılmıştı. Şimdi ise 50 gün sürecek bir kapatma kararı alındı. Bu kadar uzun bir süreye gerek olup olmadığını sorguluyoruz. Giresun ve Ordu illerinin bu mağduriyeti yaşaması kabul edilemez. Ayrıca, bu sürecin neden yolcu trafiğinin daha az olduğu bir dönemde yapılmadığını da merak ediyoruz. Havaalanında ciddi bir sorun varsa, uçaklar nasıl iniş kalkış yapabiliyor?” ifadelerini kullandı.
Gezmiş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na konuyla ilgili bir soru önergesi sundu. Önergesinde, bakım ve onarım çalışmalarının havalimanı kapalı olmayan bir dönemde yapılmasının neden tercih edilmediğini, kararın hangi kriterlere göre alındığını ve geçmiş yıllardaki yolcu sayılarının dikkate alınıp alınmadığını sordu. Ayrıca, onarım ve bakım çalışmalarının daha kısa sürelerde yapılabileceğini veya havalimanı faaliyet halindeyken sürdürülüp sürdürülmeyeceğini de sorguladı.
Turizm ve İş Dünyası Üzerindeki Olumsuz Etkiler
Giresun Turizm ve Tanıtma Derneği Başkanı Uğur Karaibrahimoğlu da kapatma kararına büyük tepki gösterdi. Karaibrahimoğlu, havalimanının Eylül ayında kapatılmasının özellikle fındık sezonu ve eğitim dönemi gibi yoğun dönemlerle çakıştığını vurgulayarak, bu durumun bölge halkını ve ekonomiyi ciddi şekilde etkileyeceğini belirtti. Dernek Başkanı, havalimanının kapatılmasıyla birlikte, her iki ilin turizmi ve iş yaşamında önemli aksaklıklar yaşanacağını ve ekonominin zarar göreceğini ifade etti.
Karaibrahimoğlu, havaalanının kapatılmasının ardından şu soruları gündeme getirdi: “Ordu-Giresun Havalimanı’ndan geçen ay 629 uçuş gerçekleştirildi ve 110 bini aşkın yolcu bu hizmetten faydalandı. Şimdi, bu kadar uzun süreyle uçuşların durması vatandaşların mağduriyetine yol açacak. Eylül ayı, fındık sezonu ve eğitim dönemi gibi kritik dönemlerle çakışıyor. Neden bu ay seçildi? Ayrıca, diğer havaalanlarında bakım-onarım sırasında uçuşlar devam ediyor. Bizim havaalanımızda neden aynı uygulama yapılmıyor?”
Art Niyet Soru İşareti
Karaibrahimoğlu, kapatılma kararının art niyetli olup olmadığını sorgulayarak, “Havalanının pistinde 50 günlük bir onarım gerektirecek kadar ciddi bir sorun varsa, neden şimdiye kadar kullanılmaya devam ediliyor? Teknik olarak tehlike arz etmiyor mu? Eğer sorun yoksa, neden havalimanı kapatılmadan kısa sürede onarılmıyor? İhale şartnamesi uçuşlara engel olmayacak şekilde düzenlenebilir. Trabzon ve Çarşamba havaalanlarında da bakım-onarım yapılıyor ama uçuşlar durdurulmuyor. Bizim havalimanımızda da aynı uygulamanın yapılması gerekmiyor mu?” şeklinde konuştu.
Çağrı ve Mücadele
Karaibrahimoğlu, bu karara karşı durmak için tüm yetkililere ve kamuoyuna çağrıda bulunarak, “Milletvekilleri, valiler, belediye başkanları, STK'lar ve siyasi partiler bu konuya duyarlı olmalı ve Ulaştırma Bakanı’na bu durumu detaylı bir şekilde iletmeli. Eğer bu karardan dönülmezse, sessiz kalmayacağız ve dernek olarak bir kampanya başlatacağız,” dedi.
Ordu-Giresun Havalimanı’nın uzun süre kapalı kalmasının bölge halkı ve ekonomisi üzerindeki olası etkileri, tartışmaları derinleştirmiş durumda. Hem yerel halk hem de yetkililer, bu kararla ilgili çözüm önerileri geliştirilmesi ve mağduriyetlerin minimize edilmesi çağrısını yapıyor.