ORDU

Ordu-Giresun Havalimanı Üvey Evlat Muamelesi Gördü!

MÜSİAD Ordu Şube Başkanı Servet Altaş, Ordu-Giresun Havalimanı'nın, bölgedeki diğer havalimanlarına göre en az uçak seferine sahip olduğunu belirterek, sefer sayılarının artırılması gerektiğini vurguladı.

Abone Ol

MÜSİAD Ordu Şube Başkanı Servet Altaş, Ordu-Giresun Havalimanı'nın, bölgedeki diğer havalimanlarına göre en az uçak seferine sahip olduğunu belirterek, sefer sayılarının artırılması gerektiğini vurguladı. Altaş, 22 Mayıs 2015’te hizmete giren Türkiye’nin ve Avrupa’nın denize dolgu yöntemiyle inşa edilen ilk havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı'nın yetersiz sefer sayıları nedeniyle bölge halkının mağduriyet yaşadığını dile getirdi.

Havaş’ın Samsun’a yolcu taşımasını durdurmayı öneren Altaş, “Sefer sayılarının azlığı ve yetersiz koltuk kapasitesi nedeniyle yolcularımız, Ordu-Giresun Havalimanı'ndan diğer havalimanlarına göre daha yüksek ücretlerle uçmak zorunda kalıyor. Bilet bulamayanlar ise karayolu ile Samsun gibi diğer havalimanlarına yöneliyor” dedi.

Nüfusa Oranla En Düşük Sefer Sayısına Sahip Havalimanı

Altaş, Karadeniz bölgesindeki havalimanları arasında nüfusa oranla en az seferin Ordu-Giresun Havalimanı'nda olduğunu belirterek, “Trabzon’da her 100.000 kişi için haftalık 36 sefer, Rize’de 15, Samsun’da 6, Ordu-Giresun’da ise sadece 6 sefer düzenleniyor” şeklinde konuştu. Ordu ve Giresun nüfusuna kayıtlı olup, diğer illerde yaşayan vatandaşların sayısının da oldukça fazla olduğunu belirten Altaş, özellikle İstanbul’da 1 milyondan fazla Ordulu ve Giresunlu yaşadığını vurguladı.

Havayolu Şirketlerine 'Ambargo' Suçlaması

Havayolu şirketlerinin Ordu-Giresun Havalimanı'na ambargo uyguladığını iddia eden Altaş, “SunExpress, Trabzon’dan 16, Samsun’dan 18 sefer düzenlerken, Ordu-Giresun Havalimanı’ndan sadece 1 sefer yapıyor. Bu duruma anlam veremiyoruz” dedi.

CIP Salonu Talebi

Sefer sayılarının artırılması gerektiğini belirten Altaş, ayrıca havalimanına CIP salonu açılması yönünde talepler olduğunu ifade etti. Havalimanındaki 245 m²’lik boş alanın CIP salonu olarak kullanılmaya uygun olduğunu söyleyen Altaş, bu alanın Türk Hava Yolları tarafından kiralanıp yolcuların hizmetine sunulması gerektiğini belirtti.

Havalimanının 50 Günlük Kapanış Süresine Eleştiri

Havalimanında apron genişletme çalışmaları nedeniyle 16 Eylül 2024 itibarıyla 50 gün süreyle uçuşların durdurulacağını hatırlatan Altaş, bu sürenin kısaltılması gerektiğini söyledi. Yapılacak çalışmaların hızlandırılmasını talep eden Altaş, konunun takip edilmesi gerektiğini vurguladı.