Evet sevgili okurlarım;
Bugün size çok komik bir fıkra anlatacağım …
Mezar tahtası için kredi çeken belediyeden, 8,8 milyon TL’lik PR şovu!
Ordu Büyükşehir Belediyesi, “tasarruf” kelimesini öyle bir yeniden tanımlamış ki alkışlamamak elde değil!
8,8 milyon TL’lik PR ihalesiyle adeta yeni bir dönem başlatmışlar…
Yahu bu ne cüret?
“Belediye hizmetlerini tanıtalım” diye halkın cebinden 8,8 milyon TL’yi alıp, tanıtım filmi çektirip, sosyal medyada bir-iki paylaşım yaptırmak nasıl bir vizyon?
30 tane spot film ve beş “özel haber” için bu parayı harcıyorsunuz.
Hangi özel haber bu kadar pahalı olabilir?
Altın yaldızlı başlık mı atacaksınız?
Yoksa her kelimeyi safirle mi süsleyeceksiniz?
Hani bu ülke ekonomik zorluktaydı?
Her köşeden “kemer sıkalım, israf etmeyelim” sesleri yükselirken, belediyeler neden bu kadar bonkör?
Halk iki kuruş tasarruf yapmaya çalışırken, belediyenin PR çalışmaları için milyonlarca lira harcaması, izahı olmayan bir durum.
Bu parayı başka bir şey için harcamak hiç mi aklınıza gelmedi?
Mesela;
Üniversite öğrencilerine burs mu versek?
Kırsal mahallelere destek mi olsak?
Sel ve deprem gibi afetlere hazırlık için bir şey mi yapsak?
Yok, tabii ki bunlar önemli değil. Önemli olan, ekranlarda “biz ne kadar harikayız” diye dönüp duran tanıtım filmleri.
Kimin umurunda halkın ihtiyaçları?
Siz sadece koltukta rahat oturun, tanıtım filmleri sizi övmeye devam etsin.
El insaf yahu!
Halk zaten hayat pahalılığıyla boğuşuyor. İnsanlar faturalarını ödeyemiyor, geçim derdinde. Siz kalkmış halkın cebinden topladığınız parayı kendinizi övdürmek için kullanıyorsunuz.
Bu parayla halkın derdine derman olunacak bir şey yapacağınıza, ekranlarda “mükemmel belediyecilik” masalı anlatıyorsunuz.
Ama unutmayın, halk bu masallara artık kanmıyor.
Yaptığınız iş, tam anlamıyla şu;
“Ayranı yok içmeye, taht-ı revanla gider çeşmeye.”
Halkın ay sonunu nasıl getireceğini düşünürken, belediye milyonları harcayıp kendi reklamını yapıyor.
Ne diyelim gösteriş önemli!