İyi görememe, görüş performansının düşüklüğü ve göz problemlerinin yarattığı semptomlar iş yaşamında üretkenliği yüzde 40 oranında düşürebiliyor. İyi görmek, göz problemlerini minimize etmek ve göz problemlerinden kaynaklı semptomları azaltmak yaşam konforu açısından son derece önemli. Bunun yanı sıra doğru cam seçimi ve gerçekten ihtiyaca cevap veren gözlük kullanımı ise yaşamın her alanında hayati bir öneme sahip. Kullanım amacına göre farklı camların tercih edilmesi yaşam konforunu artırıyor. Kaliteli cam tercihinin yanı sıra yaşam tarzına, mesleğe ve kullanım alanlarına göre cam tercihlerinin belirlenmesi gerekiyor. Avrupa’ya bakıldığında kullanım amaçlarına göre bir kişi 3-4 farklı gözlüğe sahip.
Çalışırken gözlerimizde meydana gelen yorgunluk hissi, üretkenliğimizde azalmaya sebep olabilir. Özellikle tüm günü bilgisayar karşısında geçiren kişiler çalışma ortamlarının ergonomik olmasına dikkat etmelidir. Ofis ortamında doğru aydınlatma çok önemlidir, aşırı güneş ışığı ve aşırı iç mekan aydınlatması gözlere rahatsızlık verebilir. Bu yüzden iç mekanlarda düşük yoğunluklu ampul kullanmak gerekir. Bilgisayar monitörlerini tam pencere önüne veya arkasına değil yanına gelecek şekilde ayarlamak gerekir. Yansıtmayan ekran kullanılmalı ve duvarlar çok parlak beyaz olmayan mat yapıda kaplanmalıdır. Kişiler ekranı görmek için gözlerini kısmak durumunda kalmamalıdır.
Mimar, doktor, şoför ya da pilot... Her meslek sahibinin kullanacağı optik cam farklı olmalı!
Farklı çalışma ortamlarına göre gözlük camlarının da farklı fonksiyonları oluyor. Sürekli araba kullanan bir şoför ile çizim yapan, kapalı ortamlarda bulunan bir mimar, ameliyatlara giren ve yakın çalışma yapan bir doktor, yoğun ışığa maruz kalan bir pilot ya da sürekli bilgisayar kullanan ofis çalışanlarının gözlük numarası aynı olsa da kullanacağı camın farklı fonksiyonlara sahip olması gerekir. Günümüz optik teknolojisi gerek kaplamalar gerekse dijital çözümler sunan camlar ile farklı ihtiyaçlara farklı çözümler geliştiriyor. Burada tüketicinin bilinçli olması ve optikçinin de tüketiciye bilinçli yaklaşarak tüketicinin ihtiyacını özümseyip gereksinimini karşılayacak ürünü sunması son derece önemli. Uzak alanı geliştirilmiş versiyon (Tip A), dengeli alan (Tip B), orta ve yakın alanı geliştirilmiş versiyonu (Tip C) ile optik kullanıcısının ihtiyacı olan görüş alanına göre cam dizayn ediliyor. Aşçı, mimar ya da ofis içinde çalışan orta ve yakın alan ihtiyacı daha geniş olan optik cam kullanıcısı Tip C olarak adlandırılıyor. Tip C’de yer alan kullanıcı yüzde 30’a varan daha geniş yakın alan görüşüne ulaşıyor. Çok sık araç kullanan ve seyahat eden, çok sık okuma alışkanlığı olmayan, orta ve yakın mesafeyi daha az kullanan kullanıcı Tip A grubunda yer alıyor. Tip A’da yer alan kullanıcı yüzde 20 daha geniş uzak alan görüşüne kavuşuyor. Değişken alanlarda çalışan uzak, orta ve yakın mesafelerinin birbirine daha dengeli olarak dizayn edilmesi gereken kullanıcılar ise Tip B grubunda yer alıyor.
Gün içinde bilgisayar başında yoğun mesai harcayanlar göz problemi olsun ya da olmasın, göz sağlığı için SmartZoom kullanmalı...
Seiko Optik, dijitalleşen dünyanın olumsuz etkilerine akıllı çözüm olarak geliştirdiği SmartZoom ile yoğun bilgisayar, telefon ve tablet kullanımlarında mükemmel görüş konforu sağlıyor. İnsan gözünün doğal odak uzaklığı uzak mesafe iken, dijitalleşmeyle birlikte görme gereksinimleri değişimler geçirdi. Günümüzde hayatın vazgeçilmez bir parçası olan akıllı telefon, tablet ve bilgisayarların yaygın kullanımıyla birlikte ‘Dijital Göz Yorgunluğu’ tıp literatüründe yerini aldı. Seiko Optik’in dijitalleşen dünyaya mükemmel çözüm olarak geliştirdiği yenilikçi alternatifi SmartZoom, dijital ekranlardan yayılan mavi ışığın göze zarar vermesini ve gözde kuruluğu önleyerek odak uzaklıkları arasında sorunsuz geçişler sağlıyor. SmartZoom herhangi göz problemi olmasa bile yoğun dijital kullananların görüş kalitesi ve göz sağlığı açısından kullanması gereken bir ürün olarak öne çıkıyor.