Yerel

Düzce Üniversitesi’nde yenilikçi bir eğitim projesi başladı

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ’NDE KİMYA ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK “TÜBİTAK 4005 YENİLİKÇİ EĞİTİM UYGULAMALARI DESTEKLEME PROGRAMI” TARAFINDAN DESTEKLENEN YENİLİKÇİ BİR EĞİTİM PROJESİ BAŞLADI.

Abone Ol

DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesi’nde kimya öğretmenlerine yönelik “TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı” tarafından desteklenen yenilikçi bir eğitim projesi başladı.

Düzce Üniversitesi Kariyer Geliştirme ve Mezun İzleme Uygulama Araştırma Merkezi Müdürü ve Eğitim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Senem Çolak Yazıcı’nın yürütücülüğünde hayata geçirilen "Kimya Konularının Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Kullanımı" projesi, öğretmenlerin kimya konularını yapay zekâ araçlarıyla nasıl daha etkili bir şekilde öğretebileceğine dair kapsamlı bir eğitim sunuyor.

Eğitimde; Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapan kimya öğretmenleri, 19 farklı yapay zeka aracını kullanarak ders planı oluşturma, ders içi ve ders dışı materyal geliştirme gibi süreçlerde yapay zekanın nasıl entegre edileceğini öğrenecekler. Program boyunca, yapay zekanın kimya derslerinde 5E Öğretim Modeli çerçevesinde nasıl kullanılabileceği üzerinde durulacak. Katılımcılar, yapay zeka destekli ders planları tasarlama, ders içi materyal geliştirme, dersin giriş ve keşfetme aşamalarında yapay zekâ araçlarının nasıl uygulanabileceği gibi konularda bilgi sahibi olacaklar.

Eğitim sürecinde, öğretmenler ders planlama ve materyal geliştirmede Gamma, Botsify, Yippity, Fliki, Rizzle, Curipod, Craiyon, Gencraft, Picsart, Sider, Midjourney, DALL-E gibi yapay zeka araçlarının kullanımını öğrenecekler. Ayrıca, block tabanlı kodlama araçları mBlock ve PictoBlox ile yapay zeka uygulamaları geliştirme üzerine uygulamalı çalışmalar yapılacak.

Katılımcılar, yapay zeka okuryazarlığı üzerine farkındalık kazanacak, ChatGPT, MagicSchool AI, Steve.ai, Gibbly ve Quizgecko gibi araçları kullanarak eğitimde yapay zekanın rolünü daha derinlemesine inceleyecekler. Ayrıca, eğitimde yapay zekânın gelecekteki rolü üzerine tartışmalar ve uygulamalarla, katılımcılar kimya derslerinde bu teknolojilerin nasıl kullanılabileceğine dair pratik bilgiler edinecekler.

Programın son gününde ise, öğretmenler yapay zeka destekli kimya ders planları tasarlama konusunda bilgi sahibi olacak ve öğrendiklerini pratiğe dökme fırsatı bulacaklar. Bu eğitim, katılımcılara sadece teorik bilgi sunmakla kalmayacak, aynı zamanda yapay zeka teknolojilerini etkili bir şekilde kullanmaları için gerekli becerileri kazandıracak.