Yerel

Amasya’da geçen yıl 112’ye yapılan ihbarların yarısından çoğu asılsız çıktı

AMASYA’DA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ'NE GELEN İHBARLARIN YARISINDAN ÇOĞU ASILSIZ ÇIKTI. 2023 YILINDA GELEN 348 BİN 171 ÇAĞRININ YÜZDE 67,61'İNİ ASILSIZ İHBARLAR OLUŞTURDU. ACİL YARDIM BEKLEYEN İNSANLARA ERİŞMEK İÇİN GÖREV YAPTIKLARINI BELİRTEN AMASYA 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRÜ İBRAHİM ŞİMŞEK, “VATANDAŞLARIMIZDAN TEK İSTEĞİMİZ LÜTFEN 112 NUMARASININ GEREKSİZ YERE MEŞGUL EDİLMEMESİDİR” DEDİ.

Abone Ol

Amasya’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen ihbarların yarısından çoğu asılsız çıktı. 2023 yılında gelen 348 bin 171 çağrının yüzde 67,61’ini asılsız ihbarlar oluşturdu.

Acil yardım bekleyen insanlara erişmek için görev yaptıklarını belirten Amasya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İbrahim Şimşek, “Vatandaşlarımızdan tek isteğimiz lütfen 112 numarasının gereksiz yere meşgul edilmemesidir” dedi.

Asılsız aramalar nedeniyle sistemin gereksiz meşgul edildiğini dile getiren Şimşek, bu durumun saniyelerin bile önem arz ettiği durumlarda gecikmelere neden olabildiğini vurguladı.

112 numarasının bilinirliğini artırıp gereksiz ihbarların önlenmesine yönelik uyguladıkları bilgilendirme faaliyetlerinin olumlu sonuçlarının verilere yansıdığını anlatan İbrahim Şimşek, 2019 yılında yüzde 88,3 olan asılsız ihbar oranının 2023 yılında yüzde 67,61’e düştüğünü açıkladı.